Bredase kathedraal­organist besluit Marktconcert-serie

Het laatste Marktconcert op zaterdagmiddag 2 september a.s. wordt verzorgd door Hennie Vaatstra, organist van de Antoniuskathedraal te Breda.

Hennie is een goede bekende van de Marktconcertserie: hij trad al enige malen met succes op tijdens deze serie. Hennie is een virtuoze organist met een duidelijke voorliefde voor de orgelmuziek van Bach en de Franse (laat-)romantiek. Muziek die uitermate goed klinkt op het Maarschalkerweerdorgel van de St. Jansbasiliek.

Op het programma staan o.a. werken van J.S. Bach (de bekende Toccata in d kl.t), C. Franck (Fantasie in C gr.t) en Ch.M. Widor (de beroemde Toccata uit de 5e Orgelsymfonie). Daarnaast zal Hennie – ingegeven door zijn encyclopedisch ingestelde aard of het Oosterhoutse spreekwoord ‘Eerst eten’? – alle 4 Communions van Louis Vierne uitvoeren. Van harte aanbevolen dit laatste Marktconcert!