Wout Kalkman speelt ‘verzoek­nummer’-programma tijdens achtste Marktconcert

Het achtste Marktconcert op zaterdagmiddag 26 augustus 2017 wordt verzorgd door Wout Kalkman uit Oosterhout m.m.v. zijn dochter Annemarie Van Keeken-Kalkman (viool).

Wout is een goede bekende van de Marktconcertserie: hij trad al vele malen met groot succes op tijdens deze serie. Wout is – zoals in Oosterhout inmiddels bekend – een man met een missie: namelijk het orgel aan een zo divers mogelijk publiek aanprijzen. Meestal kennen zijn programma’s ook een thema, maar dit jaar werd Wout door vele fans bestookt met verzoeknummers zodat het uiteindelijk een geheel programma met verzoeknummers is geworden.

Op het programma staat zowel jazz (o.a. ‘My funny Valentine’ en Meditation van de Noorse componist Takle) als andere lichte muziek, maar ook ‘serieuze’ klassieke muziek voor orgel solo (o.a. van William Boyce, Alfred Hollins, en Alexandre Guilmant) en voor orgel en viool (o.a. muziek van Fritz Kreisler, Pjotr Tsjaikovski en Anton Dvorak).

Ook een orgelwerk van de bekende Oosterhoutse componist Walter Barendse zal zeker niet ontbreken. Een afwisselend programma waarin voor iedere muziekliefhebber iets interessants is opgenomen: van harte aanbevolen dit achtste Marktconcert!