Zeeuwse orgelvirtuoos bespeelt beide orgels tijdens zesde Marktconcert

Het zesde Marktconcert op zaterdagmiddag 12 augustus 2017 om 14.30 uur wordt verzorgd door Mark Christiaanse uit Yerseke. Mark is een goede bekende van de Marktconcertserie: hij trad al enige malen met succes op tijdens deze serie. De afgelopen jaren bespeelde hij alleen het Maarschalkerweerd-orgel, vandaar zijn wens om ook het Verschueren-koororgel in het concert op te nemen. Dergelijke verzoeken worden graag gehonoreerd, want ook het Verschueren-orgel klinkt prachtig in de fraaie akoestiek van de Basiliek. Mark zal onder meer werken van Pachelbel, Böhm en Bach spelen op het Verschueren-orgel en van Guilmant, Fauré, en Vierne op het Maarschalkerweerdorgel. Van harte aanbevolen dit zesde Marktconcert!