Orgelwerken van Ad Wammes tijdens vierde Marktconcert

Het vierde Marktconcert op zaterdagmiddag 29 juli 2017 om 14.30 uur wordt verzorgd door Joost de Nooijer (Rotterdam) en Kerstin Wolf (Hamburg). Joost is een goede bekende van de Marktconcertserie: hij trad al talloze malen op en was ook een aantal jaren muzikaal adviseur van de Stichting Ludens.

In het voorjaar nam hij – samen met de Duitse organiste Kerstin Wolf – een cd op met werken van de bekende Nederlandse componist Ad Wammes. Zijn werk kenmerkt zich door een sterke ritmiek met elementen uit de popmuziek, jazz en ‘minimal music’. Inmiddels worden zijn composities door organisten over de hele wereld gespeeld.

Bij voorzichtig navragen bleek het dat ook Kerstin Wolf in deze periode in Nederland rondtourt en graag een Marktconcert met Joost wilde verzorgen om de uitgebrachte cd mede te promoten. Toen componist Ad Wammes dit hoorde, gaf hij aan ook bij dit concert aanwezig te zullen zijn om zijn muziek op het Maarschalkerweerdorgel te kunnen horen. Een unieke samenkomst van muzikale grootheden in één Marktconcert.

Op het programma staan naast een aantal werken van Ad Wammes ook werken van C. Franck, C. Saint-Saens, en L. Vierne. Uiteraard is de cd van Ad Wammes na afloop verkrijgbaar en met enige inspanning vermoedelijk te voorzien van handtekeningen van de organisten en componist. Van harte aanbevolen dit vierde Marktconcert!