Muzikale duizendpoot speelt derde Marktconcert

Het derde Marktconcert op zaterdagmiddag 22 juli 2017 om 14.30 wordt verzorgd door Frans Bullens uit Dongen. Deze muzikale duizendpoot is één van de muzikale adviseurs van de Stichting Ludens, en daarnaast dirigent van de koren van de Basiliek in Oosterhout en de H. Laurentiuskerk te Dongen.

Naast dirigent is hij ook organist, componist, arrangeur en muziekdocent. Zo leerde hij talloze organisten uit de regio (o.a. Basiliekorganist Jan Willems) de kneepjes van het vak.

Eerder dit jaar trad hij al zeer succesvol op tijdens het concert met de Josti-band en het concert ‘Every keyboard you can get’. Op het programma staan werken van componisten uit de achttiende en negentiende eeuw met als hoogtepunt de grote sonate nr. VI van Mendelssohn over het Luther-koraal ‘Vater unser im Himmelreich’. Echtgenote Jessie Nijman zal ook optreden in enkele werken voor orgel en fluit. Van harte aanbevolen dit derde Marktconcert!