‘Orgelpreuvement’ rondom Maarschalkerweerd­orgel

Het eerste Marktconcert van 2021 vindt plaats op zaterdag 3 juli om 14:30 uur en wordt traditiegetrouw verzorgd door de muzikale adviseurs van de Stichting Ludens: de organisten Frans Bullens, Ton Stevens en Jan Willems samen met enkele muzikale vrienden. Onder de titel ‘Orgelpreuvement’ zullen de heren toetsenisten alle vier instrumenten van de basiliek (twee orgels, piano en harmonium) in diverse combinaties laten horen in een afwisselend programma. Medewerking verlenen verder Ton Kos (orgel) en Raymond Aarts & Ilse van Wuijckhuijse (zang). Op het programma staan o.a. werken van L. Boëllmann, Arvo Pärt, J.P. Sweelinck (Ballo del Granduca), G. Fauré, F. Schubert, W.A. Mozart, A.C. Schuurman (Toccata, Trio en Fuga over Psalm 150) en C. Saint-Saëns (De zwaan uit Carnival des Animaux). Een orgelpreuvement om van te smullen, met voor een ieder wat lekkers, waarvoor u van harte bent uitgenodigd!