Orgel vierhandig

Het tweede Marktconcert vindt plaats op zaterdag 10 juli a.s. en wordt verzorgd door de jonge organist Marc Schippers uit Nieuw-Lekkerland. Marc is vorige week geslaagd voor zijn Master-diploma Orgel aan de Fontys Hogeschool voor de Kunsten (Tilburg) met een orgelconcert in de St. Cathrien te Eindhoven, waarvoor hij maar liefst het eindcijfer 8,5 kreeg!

Eén van zijn passies ligt bij de romantische en vroegmoderne Franse orgelmuziek. Laat het Maarschalkerweerdorgel nu uitermate geschikt voor zijn om deze muziek uit te voeren. Op het programma staan om die reden dan ook orgelcomposities van onder anderen J. Langlais (Pasticcio), J. Alain (Oosterse dansen) en Th. Dubois (de bekende Toccata), maar ook bewerkingen van piano- en orkestwerken van Chopin en Wagner.

Organisten kunnen moeilijk 1,5 meter afstand houden van hun registrant. Dat heeft Marc handig opgelost door zijn echtgenote Henrike mee te nemen als registrante. Ook zal zij samen met hem enkele stukken voor orgel vierhandig spelen. Van harte aanbevolen dit tweede Marktconcert!