Orgel en viool tijdens tweede Marktconcert

Het tweede Marktconcert op zaterdagmiddag 14 juli om 14.30 uur wordt verzorgd door Hans Okkerse uit Dordrecht. Naast muziek (piano, orgel en schoolmuziek) heeft Hans theologie gestudeerd (een combinatie die bij de Oosterhoutse Marktconcert-organisten niet onbekend is). In het dagelijkse leven is hij godsdienstleraar en organist van de Wilhelminakerk te Dordrecht.

Hans was al een aantal keren met veel succes te gast in de Marktconcertserie en zal ook dit jaar optreden met zijn dochter Manja, die viool studeert aan het Sweelinck Conservatorium te Amsterdam. Op het programma staan zowel werken voor orgel en viool solo, als werken voor orgel en viool (o.a. werken van Bach, Händel, Mendelssohn (deel uit vioolconcert), Rheinberger, Pierné en A. Nevolovitsch (Kampf und Versöhnung)).