Eerste Marktconcert rondom Maarschalker­weerd­orgel: ‘Orgelpreuvement’

Op zaterdag 7 juli vindt het eerste Marktconcert van 2018 plaats (aanvang: 14.30 uur/toegang: gratis). Dit openingsconcert wordt traditiegetrouw verzorgd door de muzikale adviseurs van de Stichting Ludens: de organisten Frans Bullens, Ton Stevens en Jan Willems en leden van de Capella Catharina.

Onder de titel ‘Orgelpreuvement’ zullen de heren toetsenisten wederom de vier instrumenten van de Basiliek (twee orgels, piano en harmonium) in diverse combinaties laten horen in een afwisselend programma.

Medewerking verlenen verder Ilse van Wuijckhuijse (zang), Maartje Ramselaar (fluit & zang), Ton Kos (orgel & piano), Remon Aarts (hoorn) en Floris Hovers (viool). Op het programma staan o.a. werken van J.P. Sweelinck, G.F. Händel, H. Andriessen, G. Fauré, Ch. Gounod en Ch. Widor.

Het concert wordt afgesloten met een grande finale, een nieuw werk van Frans Bullens over Psalm 116: Laudate Dominum, waarin alle zangers en instrumentalisten een aandeel zullen hebben. Een programma om van te smullen, waarvoor u van harte bent uitgenodigd!