Jonge orgelvirtuoos bezoekt Basiliek

Zaterdag 31 augustus: Steven Knieriem

Het negende Marktconcert wordt verzorgd door Steven Knieriem. Ondanks zijn zeer jeugdige leeftijd heeft al een respectabele staat van dienst als concertorganist. Zo trad hij onder meer op in de Sint-Janskathedraal te ’s-Hertogenbosch, de Bovenkerk in Kampen en op het orgel van de Oude Kerk te Delft.

In 2017 won Steven de tweede prijs in de finale van het eerste Nationale Ambitus Orgelconcours in de Grote of St. Bavokerk te Haarlem (categorie 13 t/m 16 jaar). Ter voorbereiding op de diverse rondes van dit orgelconcours heeft hij lessen genomen bij de bekende organist en orgelleraar Ben van Oosten (die ook al een aantal malen te gast was in onze Basiliek). In 2018 wist hij ook een tweede prijs in de wacht te slepen op het bekende orgelconcours in Douai (Fr.).

Op het programma staan o.a. werken van J.S. Bach, F. Mendelssohn-Bartholdy, S. Karg-Elert, L. Vierne en een eigen compositie.