Shelter: Wat betekent schuilen voor jou?

SHELTER-project rondom Maarschalkerweerdorgel

Op 9, 10 en 11 maart is de Sint-Jansbasiliek toneel van het project ‘Shelter: wat betekent schuilen voor jou?’ Over deze vraag hebben een tiental studenten van de Hogeschool voor de Kunsten uit Tilburg zich gebogen.

Hun persoonlijke onderzoek leverde een aantal #’s: thema’s op die zij, alleen of in een groepje, hebben verwerkt tot beeldend werk.

Dit resulteerde in zes installaties die een plek in de Sint Jansbasiliek hebben gekregen: dit is het vertrekpunt geweest voor Dansnest om er een belevingsroute bij te maken.

Ludens bedacht er een muzikaal concept bij, dat met meerdere instrumenten vanuit diverse plekken in de Basiliek ten gehore zal worden gebracht. Ook jonge pianisten en diverse instrumentalisten worden meegenomen in dit muzikale traject.

Naast orgelmuziek van Alexander Guilmant en Ad Wammes, en solozang van Hildegard von Bingen is een nieuw stuk te beluisteren van  ‘huiscomponist’ Frans Bullens, getiteld “WEEV1”: een knipoog naar de titel van één van de installaties (#verbinding) en de titel van een orgelwerk van Ad Wammes om de belevingsroute muzikaal te ondersteunen.

Het gehele proces staat onder begeleiding van een cultuurcoach van h19, Stichting Dansnest, Stichting Ludens, docenten van Fontys de Hogeschool voor de kunsten en een beeldend vormgever.

Dit evenement zal op 9, 10 en 11 maart 2018 in de Sint Jansbasiliek te zien zijn. De tijdstippen van de belevingsroutes zijn als volgt:

Vrijdag 9 maart: 19.30 uur
Zaterdag 10 maart: 15.30 en 19.30 uur
Zondag 11 maart: 11.30 uur

Meer informatie, ook over het educatieve project, de overige activiteiten en de samenwerking met andere partijen zoals Theek 5 en de Catharina parochie, is te vinden op www.h19.nl.