Romantische orgelmuziek in de Basiliek

10 augustus 14:30 Rowan van der Westen

Het zesde Marktconcert wordt verzorgd door de organist Rowan van der Westen uit Almkerk. Rowan was al een aantal malen met veel succes te gast in de Marktconcertserie. Hij is een veelzijdig musicus die in de regio onder andere actief is als organist, pianist en dirigent (onder meer van het Zuid Nederlands Kamerkoor en het popkoor Easy Goin’ uit Oosteind).

Dit jaar heeft Rowan een afwisselend programma samengesteld met voornamelijk orgelwerken uit de Romantiek. Op het lijf van het Maarschalkerweerdorgel gesneden dat juist uit die periode stamt. Op het programma staan onder andere werken van A. Boëly, J. Bonnet (Elfes), C. Saint-Saëns (de beroemde zwaan uit het Carnival des Animaux) en J.L.A. Lefébure-Wély (Sortie).