Marktconcert in Oosteind

Het Marktconcert van 19 augustus 2017 zal vanwege de Oosterhoutse kermis niet plaatsvinden in de Sint-Jansbasiliek, maar op het zeer fraaie Van der Aa-orgel van de H. Johannes de Doperkerk te Oosteind. Dit orgelconcert zal verzorgd worden door Frans Jespers (afkomstig uit Oosteind) en Erika Tielman. Het concert begint om 14.30 uur, toegang is gratis.

Frans Jespers zal samen met zijn echtgenote Erika Tieleman (0.a. orgel 4-handig/voetig!) een concert verzorgen op het prachtige orgel van Oosteind, gebouwd in 1862 door de enige echte orgelbouwfamilie die Oosterhout gekend heeft, de gebroeders Van der Aa. Er staan werken van o.a. Martini, Franck, Boëllmann (Prière à Notre Dame) en Von Gluck (balletmuziek uit Orfeo et Eurydice) op het programma. Van harte aanbevolen!