Ludens Kerstconcert 2022

Traditiegetrouw sluit de Stichting Ludens het concertjaar af met een kerstconcert dat gratis (wel vrijwillige gave) aan de Oosterhoutse bevolking wordt aangeboden. Dit concert vindt plaats in de Basiliek Sint-Jan op zondag 11 december a.s. (aanvang: 15.00 uur). Dit jaar wordt het concert verzorgd door de gemengde koren van de H. Laurentius te Dongen en de Basiliek Sint-Jan, beiden onder leiding van Frans Bullens. Een houtblazersensemble zal de beide koren ondersteunen en Basiliek-organist Jan Willems zal uiteraard het Maarschalkerweerdorgel in al zijn glorie laten klinken.

Op het programma staan vele bekende werken uit het advents- en kerstrepertoire. Ook zal diaken Peter Hoefnagels een kerstverhaal lezen. Dit alles in de sfeervolle ambiance en weldadige akoestiek van onze Basiliek. Een kerstconcert dus, zoals een kerstconcert dient te zijn: afwisselend, bekend en onbekend, solo-, koor- en samenzang, vocaal en instrumentaal, oud en nieuw, uitbundig en ingetogen. Alles om te verhalen en te zingen dat de Redder geboren gaat worden. De mensheid heeft zich in al die eeuwen werkelijk uitputtend creatief getoond om dit wonder te bezingen!

Namens de Stichting Ludens en alle deelnemers van het kerstconcert Oosterhout: Welkom op het kerstconcert 2022 van de Basiliek!