Hot Jazz Trio: Back in town

Op zaterdag 6 mei laat organist Berry van Berkum het Maarschalkerweerdorgel in de Basiliek Sint Jan in Oosterhout opnieuw donderen, grommen en vibreren. Daarbij wordt hij ondersteund door de gepassioneerde klarinettist Steven Kamperman en de onderkoelde bassist Dion Nijland. Samen vormen zij Het Orgel Trio (HOT) (www.hetorgeltrio.nl) dat al eerder zeer succesvol te gast was in de Basiliek. Ze leggen zich toe op de uitvoering van jazz in kerken op traditionele pijporgels. Deze avond staan er onder meer werken van Charlie Parker en Duke Ellington op het programma, alsmede werken van hun nieuw uit te brengen CD (“Sweelinck, Jazz from the 17th century”). Het concert begint om 20.00 uur en de toegang bedraagt € 15,- . Kaarten zijn verkrijgbaar via de website van Theater De Bussel en voor aanvang van het concert in de Basiliek.

De Stichting Ludens organiseert dit concert ter gelegenheid van het afscheid van haar bestuursleden Rien van Noort en Frits Janus. Beiden hebben zich jarenlang ingezet voor het behoud van het Maarschalkerweerdorgel en voor het laten klinken van dit instrument. Daarbij kozen ze voor originele invalshoeken die een breed publiek trokken. Dit concert met jazz op een kerkorgel is dan ook een meer dan passend afscheidscadeau, waarvan u ook kunt meegenieten.