Familie Kalkman sluit Marktconcert-serie af

Het negende en laatste Marktconcert op zaterdagmiddag 1 september wordt verzorgd door Wout Kalkman uit Oosterhout en zijn dochters Daniëlle en Anne-Marie op respectievelijk dwarsfluit en viool. Wout is een goede bekende van de Marktconcertserie: hij trad al vele malen met groot succes op tijdens deze serie.

Hij is een man met een missie: namelijk het orgel aan een zo divers mogelijk publiek aanprijzen. Of zoals een Belgische organist zich laatst liet ontvallen: “Ge moet de mensen de biefstuk onder de neus hangen”. Op het programma staat ook dit jaar zowel jazz (o.a. ‘Hymn to Freedom’ van Oscar Peterson) als andere lichte muziek, maar ook ‘serieuze’ klassieke muziek voor orgel solo (o.a. van G.F. Händel en L. Vierne) en voor orgel en viool en/of fluit (o.a. muziek van S. Grapelli en C.Ph.E. Bach). Ook een compositie van de bekende Oosterhoutse componist Walter Barendse zal zeker niet ontbreken.

Daarnaast heeft Frans Bullens speciaal voor de familie Kalkman een nieuw stuk (‘Ground’) geschreven voor orgel, fluit en viool dat tijdens dit concert zijn wereldpremière kent. Een afwisselend programma waarin voor iedere muziekliefhebber iets interessants is opgenomen.