Eerste Marktconcert rondom Maarschalker­weerd­orgel: ‘Orgel­preuvement’

Het eerste Marktconcert vindt plaats op zaterdag 4 juli en wordt traditiegetrouw verzorgd door de muzikale adviseurs van de Stichting Ludens: de organisten Frans Bullens, Ton Stevens en Jan Willems, m.m.v. enkele muzikale vrienden. Aanvang is om 14.30.

Onder de titel ‘Orgelpreuvement’ zullen de heren toetsenisten alle vier de instrumenten van de Basiliek (twee orgels, piano en harmonium) in diverse combinaties laten horen in een afwisselend programma.

Verder verlenen hun medewerking Ton Kos (orgel), Remon Aarts, Maartje Ramselaar & Luisa Kop (zang), Eva Hovers (gitaar) en Floris Hovers (viool). Op het programma staan onder meer werken van J.S. Bach, R. Schumann, H. Andriessen (Sonata da Chiesa), Bela Bartok (Roemeense volksdansen), A. Guilmant (Marche on a theme by Haendel), en enkele klassieke en mediterrane (volks)liederen. Een programma om van te smullen, met voor een ieder wat lekkers, waarvoor u van harte bent uitgenodigd!

Foto: Laurens Janus Fotografie.