Celis Dekker ‘à l’improviste’ in derde Marktconcert

Het derde Marktconcert vindt plaats op zaterdag 18 juli a.s. en wordt verzorgd door Celis Dekker uit Almkerk.

Hij is al meer dan 50 jaar de organist van de gereformeerde kerk te Almkerk. Daarom kan hij met recht de nestor van de Marktconcertserie worden genoemd.

Zijn grote passie is het improviseren op het orgel. Maar improviseren zonder studie en voorbereiding leidt vaak tot onsamenhangend muzikaal ‘behang’ en ‘daar zit niemand op te wachten’, aldus Celis Dekker.

Om zich verder in de improvisatiekunst te bekwamen volgt hij daarom al enige jaren improvisatieles bij de bekende Duitse organist/improvisator Wolfgang Seifen (Berlijn/Kevelaer).

Uiteraard zal Celis ook tijdens dit Marktconcert gaan improviseren en speelt hij enige stukken van zijn leraar Wolfgang Seifen. Daarnaast vrolijke en meditatieve werken van onder anderen Feike Asma, Ambroise Thomas, Arthur Rubinstein en de grote Bach.