Benefietconcert rondom Maarschalker­weerd­orgel

Op dinsdagavond 12 juni 2018 (aanvang: 20.00 uur) organiseert de Stichting Ludens het alweer vierde concert van dit jaar rondom het Maarschalkerweerdorgel van de St. Jansbasiliek te Oosterhout. Het belooft een groots evenement te worden: orgel-, orkest- en koormuziek verzorgd door het Schoolkoor- en orkest van het Stedelijk Gymnasium te Breda en RK Jongerenkoor YRDV uit Raamsdonksveer, onder leiding van Frans van Dun en Jan Willems. De toegangsprijs bedraagt slechts € 5,-. De opbrengst na aftrek van kosten is bestemd voor de instandhouding van het Maarschalkerweerdorgel.

Jongeren brengen klassieke meesterwerken in eeuwenoude Basiliek

Behalve de organisten Frans Bullens en Jan Willems zullen enkele getalenteerde leerlingen van het Stedelijk Gymnasium solistisch optreden: als organist op het Maarschalkerweerdorgel of op hun instrument, begeleid op het orgel. Op het programma staan onder anderen beroemde koorwerken van Fauré (Cantique de Jean Racine) Händel (Halleluia uit de Messiah) en enkele delen uit het aangrijpende Requiem van Mozart. Daarnaast klinkt ook eigentijdse muziek van John Williams (Schindler’s List) en Astor Piazolla (Oblivion).

Klassieke (kerk)muziek uitgevoerd door jongeren? Ja dat kan, en ze vinden het helemaal geweldig om in de Basiliek en rondom het Maarschalkerweerdorgel op te treden! Houdt u van mooie muziek en wilt u de instandhouding van het Maarschalkerweerdorgel ondersteunen: komt u allen naar dit mooie Benefietconcert op 12 juni a.s.