Beestenboel in Basiliek

Ludens brengt brengt Orgelsprookje Het Olifantje Babar

Evenals voorgaande jaren organiseert de Stichting Ludens in het kader van dierendag een project rondom het Maarschalkerweerd-orgel van de St. Jansbasiliek voor basisschoolleerlingen. Om al dit dierengeweld op een mooie manier af te sluiten zal op zondag 7 oktober a.s. om 15.00 uur het orgelsprookje Het Olifantje Babar worden uitgevoerd door Ton Stevens (orgel) en Cees Rijnders (verteller) met tekst van Jean de Brunhoff en muziek van Francis Poulenc.

Dit sprookje wordt omlijst met lichtbeelden uit het originele eerste prentenboek van Jean de Brunhoff uit 1931. In dit verhaal ontsnapt het jonge olifantje Babar aan een jager en komt vanuit de jungle in de grote stad; uiteindelijk weten zijn olifantenvriendjes hem toch te vinden en wordt hij zelfs tot olifantenkoning gekozen.

Om een intieme sfeer te creëren zal het geheel zich afspelen op de orgelzolder (‘de orgeljungle’), zodat je als het ware tussen de orgelpijpen plaats kan nemen. Hopelijk loopt er geen olifant door de orgelkast…

U bent van harte uitgenodigd om bij dit sprookje aanwezig te zijn: breng vooral ook broertjes/zusjes, neefjes/nichtjes, ouders of opa en oma mee. Voor volwassenen geldt een toegangsprijs (€ 7,50), maar voor kinderen is de toegang uiteraard gratis! Op de orgelzolder is niet veel plaats, maar je kunt plaatsen reserveren via het emailadres babar@stichtingludens.nl. Meld je snel aan, want vol is vol!