Triple J

Na het indrukwekkende passieconcert organiseert de Stichting Ludens op zondagmiddag 15 april a.s. (aanvang: 15 uur/toegang: € 5,–, jongeren/studenten gratis) een concert met drie jeugdkoren uit Oosterhout, Dongen en Raamsdonksveer.

“Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst”, moet de Stichting Ludens hebben gedacht toen zij op het idee kwam om maar liefst drie jeugdkoren uit Oosterhout, Dongen en Raamsdonksveer uit te nodigen om een concert te verzorgen rondom het Maarschalkerweerdorgel van de St. Jansbasiliek te Oosterhout. De deelnemende koren zijn het kinderkoor Sint Catharina (Oosterhout), het kinderkoor Tinter (Raamsdonksveer), en het kinder- en jeugdkoor De Koepeltjes/Stars (Dongen) onder de gezamenlijke leiding van de dirigenten Floris Hovers en Frans Bullens. Naast de koren werkt een instrumentaal ensemble op fluit, gitaar, viool en cello mee en organist Ton Stevens zal het Maarschalkerweerorgel bespelen. Op het programma staat vrolijke koormuziek in diverse stijlen en uit verschillende windstreken omlijst door bijpassende (orgel)muziek. Aanstekelijke muziek verzorgd door jonge zangers: een Triple J-concert dat u niet mag missen!