Preuvement als eerste Marktconcert

Het eerste Marktconcert vindt plaats op zaterdag 6 juli (aanvang: 14.30 uur/toegang: gratis) en wordt traditiegetrouw verzorgd door de muzikale adviseurs van de Stichting Ludens, de organisten Frans Bullens, Ton Stevens en Jan Willems, m.m.v. leden van de Capella Catharina.

Onder de titel “Orgelpreuvement” zullen de heren toetsenisten wederom alle vier instrumenten van de basiliek (twee orgels, piano en harmonium) in diverse combinaties laten horen in een afwisselend programma. Medewerking verlenen verder de Ludens-mannenschola & friends, Raymond Aarts (hoorn) en Floris Hovers (viool). Op het programma staan o.a. werken van J.S. Bach, Franz Schubert (Deutsche Tänze), Arvo Pärt (Spiegel im Spiegel voor viool en piano), A. Guilmant (Pastorale voor hoorn en orgel), Scott Joplin en Th. Salomé (Grand-Choeur).