Ludens brengt Orgelsprookje ‘Een zee van liefde’

Poster Zee van liefde

Evenals voorgaande jaren organiseert de Stichting Ludens in het kader van Dierendag een project voor basisschoolleerlingen rondom het Maarschalkerweerdorgel van de Basiliek Sint-Jan.

Op zondagmiddag 9 oktober zullen organist Ton Stevens en verteller Cees Rijnders het orgelsprookje Een zee van liefdevan de Vlaamse schrijver/illustrator Pieter Gaudesaboos voor u vertolken. Dit sprookje verhaalt van de onmogelijke, maar grenzeloze liefde tussen Pinguïn en Beer. Het verhaal wordt geïllustreerd met lichtbeelden gebaseerd op het gelijknamige, bekroonde prentenboek van Gaudesaboos. Dit alles wordt omlijst met sfeervolle jazz-muziek van Nigel Ogden, Henry Hall, George Gershwin en Louis Armstrong.

Voor volwassenen geldt een toegangsprijs (€ 10,-), maar voor kinderen is de toegang gratis! Het aantal plaatsen is beperkt. Reserveren is daarom nodig. Dat kan via zeevanliefde@stichtingludens.nl. Er zijn drie voorstellingen: om 14.00, 15.00 en 16.00 uur. U betaalt voor de aanvang van de voorstelling bij de kassa van de Basiliek.

Op basis van de volgorde van binnenkomst van de reserveringen en uw voorkeur krijgt u een tijdslot (14.00, 15.00 of 16.00 uur) toegewezen. Wees op tijd aanwezig! Kort voor het aanvangstijdstip wordt u opgehaald en naar de orgelzolder en uw gereserveerde plaats gebracht.