Marktconcerten 2022

Ook in 2022 wordt er een serie Marktconcerten georganiseerd op het Maarschalkerweerd-orgel van de Basiliek Sint Jan te Oosterhout. De Marktconcerten zijn gratis inloopconcerten die in de zomermaanden (juli/augustus) telkens plaats vinden op de zaterdagmiddagen (aanvang: 14.30 uur) tijdens de markt en de openstelling van de Basiliek Sint-Jan. Met de serie Marktconcerten beoogt de Stichting Ludens enerzijds om het Maarschalkerweerd-orgel aan een zo breed mogelijk (toeristisch) zomerpubliek te laten horen en anderzijds om regio-organisten of jong aanstormend orgeltalent de mogelijkheid te bieden het orgel te kunnen bespelen. Zij duren ongeveer driekwartier en kennen een lichtvoetige/publieksvriendelijke programmering.

Programma:

Zaterdag 2 juli (14.30 uur) Orgelpreuvement m.m.v. de Ludens muzikale adviseurs & friends

Zaterdag 9 juli (14.30 uur) Rowan van der Westen (Almkerk)

Zaterdag 16 juli (14.30 uur) Hans Okkerse (Dordrecht) mmv Manja Kruidhof-Okkerse (viool)

Zaterdag 23 juli (14.30 uur) Hennie Vaatstra (Breda)

Zaterdag 30 juli (14.30 uur) Toon IJzerman (Eindhoven)

Zaterdag 6 augustus (14.30 uur) Marien Stouten (Scharendijke)

Zaterdag 13 augustus (14.30 uur) Joost den Nooijer (Rotterdam)

Zaterdag 20 augustus (14.30 uur) (kermisweekend): locatie H. Marcoenkerk, Dorst. Orgel Plus (blazers en/of zang)(Frans Bullens, Dongen)

Zaterdag 27 augustus (14.30 uur) WKMM-concert: familie Kalkman & friends (orgel & viool & fluit)

Zaterdag 3 september (14.30 uur) familie Datema (orgel & fluit & saxofoon)

Zaterdag 10 september (14.30 uur) Open Monumentendag. Orgelwandeling langs meerdere Oosterhoutse orgels