Lessons and Carols

Het begint inmiddels een traditie te worden dat het concertseizoen wordt afgesloten met een kerstconcert. Dit vindt plaats op zondagmiddag 10 december 2017. De organisten Jan Willems, Frans Bullens & Ton Stevens zullen samen met het Raamsdonksveerse jongerenkoor YRDV en de Capella Catharina een Festival of Lessons & Carols verzorgen, geheel in Anglicaanse stijl.

Een Festival of Lessons and Carols vertelt het bijbelverhaal van de zondeval van Adam en Eva tot aan de geboorte van Christus met kerst in negen episoden uit de bijbel, afgewisseld met bijpassende koorzang, samenzang en orgelmuziek. Via het beeldscherm kunt u de verrichtingen van de organisten goed volgen. Net op tijd naar Oosterhout gehaald vóór de Brexit?: nou dat niet want in 2015 werd reeds eerder een Festival of Lessons & Carols met veel succes in de Basiliek uitgevoerd. Wellicht wel begin van een nieuwe traditie: in elk geval van harte aanbevolen dit bijzondere kerstconcert!