Jong en Klassiek: Jongeren zingen en spelen rondom Maarschalker­weerd­orgel

Ruim vijftig jongeren gaan zingen en spelen in de basiliek (foto: Ton Stevens)

Op maandagavond 12 juni a.s. om 20.00 uur is er een concert met jongeren rondom het Maarschalkerweerd-orgel van de St. Jansbasiliek te Oosterhout. Het belooft een groots evenement te worden: orgel-, orkest- en koormuziek verzorgd door het Schoolkoor en orkest van het Stedelijk Gymnasium te Breda en het Jongerenkoor YRDV uit Raamsdonksveer, beiden onder leiding van Frans van Dun, Jan Willems en Frans Bullens. De jongeren zingen werk van Mozart (5 delen uit beroemde Requiem), Fauré (Cantique de Jean Racine), Jenkins (Stabat Mater), Andriessen (Pater Noster) en Händel (Hallelujah) en Rachmaninov (Vespers). Daarnaast zal het Maarschalkerweerdorgel solistisch te horen zijn wanneer de dertienjarige (!) Anna van Doorn Bach gaat spelen.

De toegangsprijs bedraagt Euro 5,-. De opbrengst is voor de instandhouding van het 125 jaar oude Maarschalkerweerdorgel.

Klassieke (kerk)muziek uitgevoerd door jongeren??? Ja dat kan, en ze vinden het helemaal geweldig om in de Basiliek en rondom het Maarschalkerweerdorgel op te treden! Houdt u van mooie muziek en wilt u de instandhouding van het Maarschalkerweerdorgel ondersteunen: komt u allen naar dit mooie Benefietconcert op 12 juni a.s.

Zie voor meer info de facebookpagina!