Ludens brengt deel 5 van Houtse Orgel-soap

Op Tweede Pinksterdag, maandag 20 mei 2024 (aanvang 15.00 uur/toegang: gratis met vrije gave voor onderhoud orgel) zullen Ton Stevens en Cees Rijnders deel 5 (Slot/finale) van de door hen zelf bedachte Orgelsoap: Een Greep uit het Leven van Marieke ten gehore brengen op het fraaie orgel van de H. Corneliuskerk te Den Hout. Ton Stevens bespeelt het orgel en Cees Rijnders vertelt het verhaal van het Houtse Marieke, haar echtgenoot Cornelus en hun zoontje Joshua.

Corneliuskerk

In deel 4 werden Marieke en Cornelus uit huis gezet maar konden zij voorlopig anti-kraak wonen in de H. Corneliuskerk. Inmiddels is de kerk echter overgedragen aan de Stichting d’Houtse Kerk en zullen zij toch echt moeten omzien naar een nieuwe woonruimte. Maar gaat de relatie tussen Marieke en Cornelus nog wel lekker? Vertrekt Marieke naar het klooster? En wat gaat er nu verder met de Houtse kerk en orgel(soap) gebeuren?

Spannende aflevering

Meer dan stof genoeg voor een spannende aflevering van de Orgelsoap. Inspiratie voor dit slotdeel, waarbij wederom het Pelsorgel (1950) de hoofdrol vervult, vond organist Ton Stevens in de mooie orgelmuziek die er is geschreven voor Hemelvaart en Pinksteren. Cees Rijnders is net als de vorige afleveringen voice-over/verteller..

Zakdoek meenemen

Wilt u ook weten of Marieke inderdaad vertrekt naar het klooster en of Cornelus en Marieke nog een oplossing weten voor de toekomst van kerk en orgel? Of wilt u gewoon genieten van mooie orgelmuziek uit het lichtere genre, dan bent u van harte uitgenodigd voor dit bijzondere orgelconcert op maandag 20 mei in de H. Corneliuskerk te Den Hout. Vergeet niet uw zakdoek mee te nemen, want er zal menig traantje worden geplengd!